علت بوی نامطبوع فاضلاب و روش های رفع آن

علت بوی نامطبوع فاضلاب و روش های رفع آن

علت بوی نامطبوع فاضلاب چیست و چه روش هایی برای از بین بردن این بو وجود دارد؟ قطعا هنگامی که بوی فاضلاب در خانه یا محل کار می پیچد احساس ناخوشایندی برای همه ی افراد دارد و در بیشتر موارد کار و زندگی آن ها مختل می شود. دلایل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود که برای هر کدام یک سری راهکارها توسط استادکاران متخصص در این زمینه پیشنهاد می شود.

امروزه در کلان شهرها مانند تهران، کرج، یزد، اصفهان و … مشکل بوی بد فاضلاب یک چالش بزرگ محسوب می شود. ادامه دار شدن این مشکل باعث برهم زدن آرامش ساکنین خانه می شود. از این رو مراجعه به لوله بازکنی در یزد به یک ضرورت تبدیل می شود.

 بوی نامطبوع فاضلاب آپارتمان چگونه است

علت بوی نامطبوع فاضلاب

بوی نامطبوع فاضلاب به دلایل مختلفی ایجاد می شود. گاز فاضلاب ترکیبی از گازهای سولفید هیدروژن، آمونیاک، دی اکسید کربن، متان، نیتروژن و هیدروژن می باشد که ترکیب آن ها باعث انتشار بوی بد می شود. این گاز در غلظت های مختلفی تولید می شود و معمولا غلظت های بسیار پایین برای انسان قابل تشخیص نیست اما غلظت های بالا برای سلامتی انسان مضر است.

هر چه دیرتر اقدامات لازم برای رفع بوی نامطبوع فاضلاب انجام شود انتشار این گازها بیشتر و غیرقابل تحمل تر می شود. اما دلیل اصلی ایجاد و تولید بوی نامطبوع مشکلاتی از قبیل خشک شدن شتر گلویی، وجود جامدات و فضولات در شتر گلویی، نشت از لوله های فاضلاب، ترک خوردگی لوله فاضلاب، مسدود شدن زهکش فاضلاب، شل شدن اتصالات لوله، متوقف شدن لوله خروجی، وجود لوله های خیلی کوتاه، قدیمی بودن حلقه موم توالت، خشک شدن دریچه، گاز سپتیک، فاسد شدن پسماند مواد غذایی در لوله ها و پر شدن چاه یا نشت ان و یا جمع شدن چربی و ها و رسوبات در داخل لوله است.

حتما مطالعه کنید
رفع نم و رطوبت ساختمان | دلایل به وجود آمدن نم و رطوبت ساختمان

روش های رفع بوی نامطبوع فاضلاب

لوله بازکنی یزد برای رفع بوی نامطبوع فاضلاب راهکارهای مختلفی را به کار می گیرد. هر چه شدت گرفتگی در لوله ها بیشتر باشد بوی نامطبوع انتشار شده از آن ها بیشتر است. استاندارد نبودن لوله کشی، مشکل در حفر چاه و یا مشکل در سیستم فاضلاب در خانه های قدیمی و نوساز باعث ایجاد بو می شود. تشخیص علت بو تنها توسط استادکاران انجام میشود. بعد از تشخیص بهترین راهکارها را برای رهایی از بو انجام می دهند.

در بیشتر موارد گرفتگی لوله عامل اصلی و مهم برای ایجاد بوی نامطبوع فاضلاب است. چاه بازکن در یزد با سال ها تخصص در این زمینه ابتدا عامل ایجاد بو را پیدا می کند و سپس برای رفع آن یک روش موثر به کار می گیرد. استفاده از مواد شیمیایی برای پاک کردن لوله ها و رفع گرفتگی های جزئی قدم اول است. در این روش استادکار از مواد با غلظت های متفاوت استفاده می کند. معمولا با استفاده از مواد شیمیایی مخصوص تا حدودی مشکل بوی بد فاضلاب رفع می شود.

اما در برخی مواقع بوی بد فاضلاب به دلیل گرفتگی های شدید و رسوب مواد مختلف در داخل لوله ها است که به هیچ وجه با مواد شیمیایی رفع نمی شود. در چنین شرایطی استفاده از دستگاه تراکم هوا و فنر می تواند مشکل گرفتگی را رفع کند. فنر زنی در لوله بازکنی در یزد بسیار رایج است. این اقدامات توسط کارشناسان مجاز و دوره دیده انجام می شود و به هیچ وجه عملیات تخریب و باز کردن سیستم فاضلاب را انجام نمی دهند.

حتما مطالعه کنید
روش های باز کردن لوله فاضلاب | چه عواملی باعث گرفتگی در لوله ها میشود

لوله بازکنی در یزد از تجهیزات پیشرفته و کاربردی استفاده می کند. تا برای همیشه مشکل بوی نامطبوع فاضلاب را رفع کند.

بهترین روش برای رفع بوی نامطبوع فاضلاب

بهترین روش برای رفع بوی نامطبوع فاضلاب مراجعه به شرکت های خدماتی است. چاه بازکن در یزد یک شرکت معتبر با تیم متخصص به شما عزیزان قول می دهد تا در سریع ترین زمان ممکن علت بوی بد فاضلاب را کشف کند و برای رفع آن اقدام کند. شما در هر جایی که باشید تنها با یک تماس می توانید از خدمات تضمینی این مجموعه استفاده کنید. انتشار بوی بد از سینک ظرفشویی، چاه فاضلاب، چاه آشپزخانه، بوی بد توالت ایرانی و فرنگی، بوی بد فاضلاب حمام و روشویی و … همه و همه مشکلاتی هستند که به راحتی رفع می شوند. فقط کافیست با لوله بازکنی کرج تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن از شر بوی فاضلاب خلاص شوید.

روش های خانگی موثر برای رفع بوی بد فاضلاب

معمولا افراد برای رفع بوی نامطبوع فاضلاب در وهله اول روش های خانگی را امتحان می کنند. اگر مشکل بو با این روش ها جوابگو نبود مراجعه به لوله بازکنی یزد در اولویت است. روش های خانگی زمانی موثر هستند که مشکل فاضلاب حاد نباشد و بویی جزئی داشته باشد. ترکیبات مختلفی برای رفع بوی بد سیستم فاضلاب وجود دارد که ترکیب جوش شیرین و سرکه، پر کردن شتر گلویی ها از آب، ترکیب نوشابه و جوش شیرین و سرکه، ترکیب مخمر و نان آب، لیمو و نمک و جوش شیرین و تکه های یخ و … چند نمونه رایج و پرکاربرد هستند.

حتما مطالعه کنید
نصب کردن لوله های زیر سینک ظرفشویی دوقلو

هزینه خدمات لوله بازکنی در یزد

برای رفع بوی نامطبوع فاضلاب نیاز به پرداخت هزینه های بالا برای تعویض و پاکسازی سیستم فاضلاب نیست. تنها در صورت تخریب و تعویض لوله ها انجام می شود که مشکل در سیستم لوله کشی فاضلاب باشد. اما زمانی که مشکل تنها در گرفتگی و تجمع مواد در لوله ها باشد با دستگاه های مختلف و با صرف هزینه ی کمتری مشکل رفع می شود.

لوله بازکنی در یزد به طور دقیق با دستگاه محل گرفتگی لوله ها را تشخیص می دهد و از دستگاه های موثری برای رفع گرفتگی لوله استفاده می کند. هزینه های رفع بوی بد فاضلاب به روش انجام کار بستگی دارد. گاها با چند باز فنر زنی مشکل لوله ها برای همیشه رفع می شود. اما در برخی موارد نیاز به تعویض قسمتی از لوله کشی است که باید هزینه ی بیشتری صرف این کار شود.

رفع بوی نامطبوع فاضلاب توسط روش های خانگی موقتی است و اگر فاضلاب مشکل جدی داشته باشد حتما باید به دکتر لوله یزد مراجعه کرد تا استادکاران مجاز بهترین روش را برای تشخیص و رفع بوی بد استفاده کنند. ماندگاری بو و عدم توجه به این موضوع انتشار گاز خطرناک متان را به دنبال دارد که برای سلامتی ساکنین ساختمان بسیار خطرناک است.

About modir

Check Also

پمپ لجن کش چه کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه | پمپ لجن کش چه مزایا و کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه انواع پمپ های تخلیه چاه تولید شده اند که نسبت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت