رفع نم و رطوبت ساختمان | دلایل به وجود آمدن نم و رطوبت ساختمان

رفع نم و رطوبت ساختمان

رفع نم و رطوبت ساختمان می تواند یکی از سخت ترین کارها باشد. زیرا برای این کار لازم است که منشا نم و رطوبت به صورت کاملا دقیقی شناسایی شود. اگر منبع نم و رطوبت شناخته نشود، رفع کردن آن تقریبا غیر ممکن خواهد بود. همچنین نم و رطوبت در مرور زمان از مقاومت و استحکام ساختمان می کاهد.

نم و رطوبت ساختمان می تواند هم در ساختمان های قدیمی و کهنه و هم در ساختمان های نوساز رخ دهد. وجود نم و رطوبت در ساختمان هایی که در مناطق مرطوب هستند بسیار دیده می شود. این نم می تواند هم در دیوار ها و هم در سقف ساختمان دیده شوند و باعث زشت شدن ساختمان شوند. در ادامه با لوله بازکنی در یزد عوامل مهم وجود نم و رفع ان را در ساختمان به شما توضیح خواهیم داد.

هزینه رفع نم و رطوبت ساختمان در کرج

دلایل به وجود آمدن نم و رطوبت ساختمان

برای رفع نم و رطوبت ساختمان، ابتدا باید علت نم و رطوبت تشخیص داده شود. زیرا نمی توان برای رفع همه ی عوامل نم و رطوبت، از یک روش استفاده کرد. روشی که برای رفع نم و رطوبت ناشی از ترکیدن لوله اجرا می شود، با روش رفع نم و رطوبت ساختمان ناشی از آب باران تفاوت زیادی دارد.

 ترکیدن و شکستگی لوله های آب و فاضلاب

ترکیدن لوله ها و نشتی آن ها عامل مهمی در ایجاد نم و رطوبت ساختمان می باشند. در سیستم لوله کشی توکار این نم و رطوبت ها بسیار دیده می شوند. زیرا به علت توکار بودن، هر گونه مشکلی که برای لوله ها پیش بیاید، فورا تبدیل به نم و رطوبت می شوند. هر چه محل نشتی لوله زودتر تعمیر شود، نم و رطوبت ناشی از آن کمتر خواهد بود.

حتما مطالعه کنید
برای تخلیه چاه چه اقداماتی لازم است

عایق کاری غیر اصولی دیوار، سقف و کف ساختمان

عایق کاری قسمت بیرونی ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. زیرا اگر عایق کاری به خوبی صورت نگیرد، رطوبت بیرونی می تواند وارد خانه شده و نم و رطوبت به وجود بیاورد. عایق کاری ساختمان باید توسط قیرگونی و ایزوگام بسیار باکیفیت انجام شود.

مشکلات فنی ساختمان و سیستم لوله کشی آن

مشکلات فنی ساختمان می تواند باعث ایجاد نم و رطوبت شوند. همچنین اگر سیستم لوله کشی ساختمان توسط استادکار غیرحرفه ای انجام شود، احتمال ایجاد نم و رطوبت چند برابر می شوند. این مشکلات این موارد هستند: اشتباه نصب کردن روشویی و کاسه تولت، کاشی کاری و سرامیک کاری بی کیفیت، نصب پکیج به صورت نادرست، عدم وجود کف شور های مناسب در کف ساختمان و …

شیب بندی نامناسب بام

شیب بندی نامناسب بام ساختمان می تواند باعث افزایش احتمال نفوذ آب در ساختمان شود.

شستن دیوار ها و خشک کردن لباس در داخل ساختمان نیز یکی از دلایل مهم ایجاد نم و رطوبت است. دیوار گچی تحت هیچ شرایطی نباید شستشو داده شوند. همچنین خشک کردن لباس در خانه باعث می شود که رطوبت به سقف و دیوار ها نفوذ کند.

انواع روش های رفع نم و رطوبت ساختمان

روش های متعددی برای رفع نم و رطوبت ساختمان وجود دارند. اجرای این روش ها کاملا به منبع نم و رطوبت بستگی دارد. برای رفع نم و رطوبت به صورت اصولی باید از شرکت هایی کمک گرفت که به صورت تخصصی این کار را انجام می دهند. شرکت لوله بازکنی یزد با داشتن بهترین استادکار ها و تجهیزات در زمینه نم گیری، به رفع نم و رطوبت ساختمان شما می پردازند.

حتما مطالعه کنید
نصب کردن لوله های زیر سینک ظرفشویی دوقلو

رفع نم و رطوبت ساختمان ناشی از ترکیدن لوله

برای رفع مشکل ترکیدن لوله باید علت ترکیدن لوله را تشخیص داد. مجموعه دکتر لوله یزد با استفاده از دستگاه های پیشرفته محل نشتی لوله ها را به دقت پیدا کرده و آن را مشخص می کنند. اگر علت ترکیدن لوله فرسوده بودن آن باشد، باید لوله به کلی جدا شده و تعویض شود. اما اگر مشکل نشتی لوله تنها ترک خوردن آن باشد، باید با توجه به روش های مخصوص لوله را عایق بندی کرد. اگر لوله کشی ساختمان توکار باشد باید حتما دیوار محل نشتی تخریب شود.

ورود آب باران و رطوبت از بیرون

عایق بندی غیر اصولی با قیرگونی و ایزوگام می تواند باعث وارد شدن آب باران و رطوبت از بیرون به داخل ساختمان شود. سوراخ شدن ایزوگام و کهنه شدن آن از دلایل ورود آب می باشد. برای رفع این نم و رطوبت ابتدا باید عایق بندی بیرون ساختمان که شامل قیرگونی است به خوبی تعمیر شود. این گونه دیگر هیچ رطوبتی وارد خانه نمی شود.

سیستم لوله کشی غیر اصولی و اشتباه

اگر مشکل از لوله کشی اشتباه ساختمان باشد، باید سیستم لوله کشی به صورت کلی اصلاح شود. اگر تنها قسمتی از سیستم لوله کشی دچار اشتباه باشد، باید آن قسمت تخریب شده و از نو ساخته شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که از لوله کش های حرفه ای و با تجربه در اجرای سیستم لوله کشی ساختمان استفاده کنید.

راه های جلوگیری از رفع نم و رطوبت ساختمان

رفع نم و رطوبت ساختمان روی دیوار و سقف

برای رفع جای نم و رطوبت روی دیوار از عایق رنگی نانو استفاده می کنند. عایق رنگی نانو از طول عمر بسیار بالایی برخوردار است و باعث عایق بندی دیوار در برابر رطوبت می شود.

حتما مطالعه کنید
علت بوی نامطبوع فاضلاب و روش های رفع آن

نم و رطوبت ناشی از رطوبت داخل ساختمان

برای رفع نم و رطوبتی که منشا آن رطوبت داخل خانه باشد، باید از دستگاه های رطوبت گیر و سیستم تهویه مناسب استفاده کرد. سیستم تهویه در مکان هایی همانند آشپزخانه و حمام بسیار الزامی می باشد. این گونه می توان از وارد شدن رطوبت به داخل دیوار جلوگیری کرد.

رفع نم و رطوبت کف ساختمان

کف دستشویی و حمام ساختمان بیشتری مقدار نم را دارد. در نتیجه عایق بندی آن اهمیت بالایی دارد. برای رفع نم و رطوبت ساختمان دوغاب کردن ساده ترین روش است. دوغاب کردن می تواند به خوبی کف دسشویی و حمام را آب بندی کند. با دوغاب کردن فضای خالی بین کاشی های کف پر شده و اجازه نفوذ آب را به پایین نمی دهند. برای درست کردن دوغاب باید پودر سیمان سفید و پودر سنگ را به میزان 1 به 3 با هم ترکیب کنید و به آن آب اضافه نمایید.

About modir

Check Also

پمپ لجن کش چه کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه | پمپ لجن کش چه مزایا و کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه انواع پمپ های تخلیه چاه تولید شده اند که نسبت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت