روش های باز کردن لوله فاضلاب | چه عواملی باعث گرفتگی در لوله ها میشود

روش های باز کردن لوله فاضلاب

روش های باز کردن لوله های فاضلاب و راه های باز کردن آن | یکی از مشکلاتی ممکن است در هر ساختمانی رخ بدهد،

گرفتگی لوله فاضلاب دستشویی، حمام و آشپزخانه است. وجود چربی غذا و اشیایی نظیر مو یا مواد چسنده با وارد شدن به لوله ها ها از عبور آب جلوگیری میکنند. که اینکار باعث بروز بوی نامطبوع و بدی در ساختمان میشود. اگر میخواهید نیاز به تخلیه چاه فاضلاب نداشته باشید بهتر است آزمایش های رفع گرفتگی لوله های فاضلاب را انجام بدهید.

یکی دیگر از مشکلات ساختمان‌ بازکردن گرفتگی لوله ها و همچنین برطرف کردن بوی بد فاضلاب می باشد،اصولا وقتی شما مدت زیادی از یک سیستم لوله کشی استفاده میکنید عوامل متعددی باعث میشود تا لوله های شما دچار گرفتگی بشود.

یکی از راه‌های خروج فاضلاب علاوه بر بوی بد و متعفن به دلیل مواد کثیف می‌تواند بالا زدن آب ،گرفتن چاه دستشویی،حمام و ظرفشویی باشد که مشکل شما را چند برابر خواهد کرد.

هزینه باز کردن لوله فاضلاب

بعضی مواقع ممکن است لوله دچار گرفتگی نشود و این بوی نامطبوع فاضلاب باشد که شما را دچار مشکل کند.

آشنایی با مهارت‌های سریع تاسیساتی و استفاده از خدمات شرکت معتبر لوله بازکنی در یزد که بصورت فوری و شبانه روزی در سراسر استان فعالیت دارد می‌تواند ایده خوبی در این زمینه باشد.

چه عواملی باعث گرفتگی در لوله ها میشود

اینکه بدانیم چه دلایلی باعث گرفتگی لوله ها میشود کار ما را برای انجام راهکارهای مناسب جهت باز کردن لوله ها آسان خواهد کرد.
در زیر شایع ترین عوامل گرفتگی لوله ها را برای شما توضیح میدهیم:

حتما مطالعه کنید
راه های جلوگیری از یخ زدن لوله های آب | عایق کردن لوله ها

مصالح ساختمانی که موقع ساخت و ساز ممکن است در لوله ها ریخته بشود

آب شدن قیر و ایزوگام پشت بام در اثر گرما و رطوبت

ورود چربی های باقی مانده از ظروف آشپزخانه

گیر کردن اشیای خارجی در لوله های فاضلاب

ها انداختن دستمال کاغذی دستشویی در لوله

ریختن لوازم داخل حمام نظیر صابون و یا موارد دیگر

مواردی که گفتیم از شایعترین عواملی بود که باعث میشود لوله های فاضلاب دچار گرفتگی بشود.باید در نظر داشته باشید که اقدامات پیشگیرانه سبب میشود که از این گرفتگی لول ها و مشکلات دیگر جلوگیری نمایید.

راه های مناسب برای باز کردن لوله های فاضلاب

کم هزینه ترین و بهترین روش برای باز کردن لوله حمام آب جوش می باشد. اگر گرفتگی لوله سطحی باشد بهترین روش باز کردن با آب جوش است که با فشار بالا و بطور مستقیم به داخل لوله ها بریزید و صبر کنید تا تاثیر ان در باز کردن نمایان بشود.

استفاده از محلول جوش شیرین

یکی از کاربردی ترین روش های خانگی لوله بازکنی استفاده از جوش شیرین و ترکیبات آن است. ترکیب جوش شیرین با نمک و جوش شیرین با سرکه در باز کردن لوله های حمام تاثیر بسیار بالایی دارد.

برای استفاده از این روش ابتدا درپوش چاه حمام را بردارید و جوش شیرین را در داخل لوله فاضلاب بریزید و بعد از آن نمک یا سرکه به جوش شیرین اضافه کنید و در اخر مقداری آب جوش به آن اضافه کنید مدتی صبر کنید تا تاثیرگذاری این چند ماده در بازکردن لول های حمام را با هم مشاهده کنید.

حتما مطالعه کنید
نکات مهم برای لوله کشی فاضلاب | طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان

بخاطر داشته باشید که رعایت نکات بهداشتی در انجام این موارد خیلی مهم می باشد حتما از ماسک برای صورت و دستکش برای

دست هایتان استفاده کنید تا آلودکی به بدن شما منتقل نشود.

بعضی مواقع ممکن است که گرفتگی لوله سطحی نباشد و نیاز است که حتما با خدمات لوله بازکنی تماس بگیرید در این هنگام شرکت دکتر لوله یزد با بهترین متخصصان و کارشناسان بصورت شبانه روزی در محل شما حاظر شده و گرفتگی لوله های شما را با تجهیزات پیشرفته در کمترین زمان باز خواهد کرد.

باز کردن لوله ها استفاده از محلول های مخمری

استفاده از محلول های مخمری بدین شکل است که، ابتدا باید مقداری مخمر را با آب مخلوط کنید و مرحله به مرحله آن را به داخل چاه بریزید. باید بدانید اگر محلول را یکجا وارد لوله ها کنید ممکن است به آن آسیب وارد بشود.

استفاده از تلمبه دستی

اگر گرفتگی لوله حمام به دلیل حجمی سطحی از موهای جمع شده یا مواد غذایی باشد، تلمبه دستی بهترین راه برای باز کردن لوله فاضلاب است.روش انجام بدین به این صورت است ابتدا بزارید مقداری آب در قسمت درپوش چاه ریخته بشود بعد کاسه پلاستیکی تلمبه را بصورت پی در پی بر روی آن فشار بدهید در اینصورت شما موفق به باز کردن چاه حمام می شوید.

البته بهتر است برای استفاده از تلمبه دستی اول درپوش چاه حمام را جدا کنید و بعد شروع به کار کنید.

10 روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب

تمیز کردن لوله با جاروبرقی

اگر در منزل یک جاروبرقی دارید می توانید با چند ترفند ساده جهت خشک کردن و باز کردن لوله ها از آن استفاده کنید. جارو برقی میتواند بعنوان یک دستگاه وکیوم قوی عمل کرده و گرفتگی های لوله را خارج کند .

حتما مطالعه کنید
روش های تبدیل توالت ایرانی به فرنگی | مشکلات تغییر دستشویی ایرانی به خارجی

برای انجام این کار ابتدا اطراف لوله را نیز به خوبی پوشش دهید تا مکش جاروبرقی از بین نرود و بعد لوله جاروبرقی را خودتان وارد لوله فاضلاب کنید با این روش گرفتگی لوله از بین خواهد رفت.

تمیز کردن لوله و اتصالات سیفون روشویی

گاهی اوقات گرفتگی مربوط به مسیر قبل از لوله فاضلاب یعنی سیفون ظرفشویی میباشد که ابتدا باید این قسمت را مورد بررسی قرار بدهید و در صورت نیاز آنرا تمیز کنید.

روش تمیز کردن سیفون ظرفشویی بسیار ساده است و نیاز به نیروی متخصص لوله کشی ندارد،ابتدا سیفون را باز کنید و مواد داخل آن که از مواد غذایی و چربی ها که نقش یک فیلتر را برای عبور آب ایجاد کرده را با استفاده از آبگرم و فرچه شستشو بدهید.

About modir

Check Also

پمپ لجن کش چه کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه | پمپ لجن کش چه مزایا و کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه انواع پمپ های تخلیه چاه تولید شده اند که نسبت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت