گاز فاضلاب چگونه به وجود می آید

گاز فاضلاب چگونه به وجود می آید

بوی فاضلاب در ساختمان هر قدر که ناچیز باشد باعث بروز مشکلاتی برای اهالی ساختمان میشود پس این مسئله را باید جدی بگیرید تا بتوانید از شرایط ناگوار پیشگیری کنید. بوی فاضلاب می تواند بسیار آزاردهنده باشد و اثرات منفی به خصوص در ملک تجاری داشته باشد.

انتشار بوی بد در ساختمان یا محل زندگی شما میتواند برای اهالی و کارکنان آزار دهنده باشد،مهم نیست که محل کار یا زندگی شما چقدر تمیز می باشد اگر فاضلاب دچار گاز یا بوی بد بشود هر نوع اقدام جهت از بین بردن آن بی فایده است .چنین بوی نامطبوعی نشان از خرابی خطوط فاضلاب است و باید به موقع مشکل آن بررسی و حل بشود.

گاز فاضلاب چیست و چگونه به وجود می آید

گاز فاضلاب چیست؟

گاز فاضلاب که از سیستم فاضلاب خارج می شود سبب ایجاد بوی بد در ساختمان میشود. این گاز در اصل ترکیبی از گازهای معدنی خاصی است که حاوی متان،نیتروژن، سولفید هیدروژن،آمونیاک و دی اکسید کربن است که در این میان آمونیاک و متان در حالت طبیعی بوی بسیار بدی دارد و علت اصلی بوی بد فاضلاب از این دو گاز می باشد.

در کل هر قسمت از فاضلاب که این گازها را خارج کند دارای بو میباشد و اگر به مقدار کم منتشر بشود تقریبا بی بو است ولی زمانیکه گازها در یکجا جمع شده و آزاد بشوند دارای بوی نامطبوعی هستند که برای انسان و محیط آزار دهنده است و مشکلات تنفسی زیادی برای انسان بوجود می آورد.

حتما مطالعه کنید
انواع پمپ های تخلیه چاه | پمپ لجن کش چه مزایا و کاربردی دارد

در این هنگام نیاز به یک شرکت لوله بازکنی متخصص دارید تا کمترین زمان و با تجهیزات پیشرفته لوله بازکنی جهت رفع مشکلات فاضلاب و لوله های شما اقدام کند.خدمات چاه بازکن در یزد بصورت شبانه روزی با بهترین کارشناسان در خدمت مردم خوب استان یزد می باشد.

چگونگی ورود گازهای بد بو به ساختمان

راه های ورود گازهای فاضلاب به ساختمان معمولا از طریق لوله کشی حمام،سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه باشد. ولی ممکن است بدلیل لوله کشی اشتباه این گازها بصورت مستقیم وارد ساختمان بشوند و انقدر در ساختمان بماند که باعث بروز مشکلات برای اهالی بشوند. دکتر لوله یزد انواع خدمات تخلیه چاه فاضلاب و لوله کشی ساختمان را در کوتاهترین زمان و با بهترین قیمت در سطح استان یزد انجام میدهد.

مواردی که گفتیم مسیرهای ورودی فاضلاب به ساختمان هستند اگر در محل کار و زندگی خود بوی نامطبوع فاضلاب را حس کردید حتما با شرکت خدمات لوله بازکنی تماس بگیرید تا با ارسال کارشناسان محل گرفتگی فاضلاب را بررسی کرده و در جهت تعمیر آن اقدام کنند.

دریچه‌های بسته شده در ساختمان

در هر ساختمان سیستم تاسیسات برای خروج گازها و انتقال هوا تعبیه شده است .تاسیسات مربوط به لوله کشی جهت از بین بردن گاز اتمسفر ایجاد شده که بتواند آن را به خارج از ساختمان منتقل کند،اگر این دریچه های موجود در سیستم مسدود بشوند دیگر امکان خروج گازها فراهم نیست و تجمع آنها سبب میشود که بوی نامطبوعی در ساختمان می شود.

آیا گاز فاضلاب خطرناک است؟

اگر گازهای فاضلاب مانند سولفید هیدروژن،متان و آمونیاک تماس مستقیم داشته باشند قطعا برای سلامتی انسان مضر هستند و میتواند بر روی سیستم عصبی انسان تاثیر منفی بگذارند. اما، وقتی آنها با گازهای دیگر به عنوان مخلوطی از لوله ها آزاد می شوند تاثیر آنها کمتر میشود و به همین دلیل است که آنها مضر نیستند. در مجموع گازهای موجود در لوله کشی در تماس مستقیم با انسان اثر تحریک پذیری دارند .

حتما مطالعه کنید
نکات مهم برای لوله کشی فاضلاب | طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان

آیا گازها ناشی از فاضلاب آشپزخانه است؟

همانطور که می دانید گاز خارج شده از فاضلاب بوی بدی دارد و انسان براحتی تشخیص میدهد.و این بو فقط در لوله ها و چاه بازکن تولید و انتشار می باشد. همچنین می دانید که این بو تنها در لوله و چاه فاضلاب است. پس این احتمال وجود دارد که از طریق لوله های آشپزخانه وارد ساختمان بشود.هر آشپزخانه دارای سیفون است از انتشار بوی بد آن جلوگیری کند. اگر آشپزخانه شما دچار سیفون نباشد باعث بوجود آمدن بوی نامطبوع میشود.

مشکل بوی بد فاضلاب در سیفون ظرفشویی

به دلیل استفاده نکردن چند روزه از سینک ظرفشویی ممکن است آب داخل سیفون خشک شده باشد و سیفون به درستی کار نکرده باشد در اینصورت بوی نامطبوع وارد ساختمان شده و سبب انتشار آن در آشپزخانه میشود. مشکل بعدی میتواند ناشی از خرابی لوله ها یا ظرفشویی باشد که باعث انتشار گاز میشود .

آیا گاز فاضلاب خطرناک است؟

بوی بد فاضلاب را چگونه از بین ببریم؟

اگر مشکل فاضلاب سطحی باشد با اقدامات اولیه میتوان این مشکل را برطرف کرد و جلوی انتشار گازها و بوی بد را گرفت ولی به یاد داشته باشید این کار فقط مقطعی می تواند مشکلات در لوله ها شما را برطرف کند .

اما اگر مشکل شما به نحوی باشد که با اقدامات خانگی برطرف نشود، بهترین راه حل برای مبارزه با بوی بد ناشی از این عناصر کمک گرفتن از متخصصان حرفه ای است. یک شرکت حرفه ای متخصص در تعمیر خطوط لوله ها مانند لوله بازکنی یزد میتواند بطور ریشه ای مشکلات را شما را برطرف کرده و از انتشار بوی نامطبوع در منزل یا محل کارتان خلاص کند.

حتما مطالعه کنید
راه های جلوگیری از یخ زدن لوله های آب | عایق کردن لوله ها

راهکارهای مناسب برای از بین بردن بوی دستشویی

نصب و راه اندازی هواکش در دستشویی
نصب دستگاه های تمیز کنند هوا
استفاده از تمیزکننده هوای خانگی
استفاده از مواد خشک‌کننده

About modir

Check Also

پمپ لجن کش چه کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه | پمپ لجن کش چه مزایا و کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه انواع پمپ های تخلیه چاه تولید شده اند که نسبت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت