برای تخلیه چاه چه اقداماتی لازم است

برای تخلیه چاه چه اقداماتی لازم است

اگر شما هم در یزد و سایر شهرهای اطراف با مشکل پر شدن چاه فاضلاب مواجه شدید بهتر است با دکتر لوله یزد تماس بگیرید تا این مجموعه با دستگاه های مخصوص اقدامات لازم برای تخلیه چاه را انجام دهد.

سرویس کاران ابتدا اگر محل چاه مشخص نباشد با استفاده از دستگاه های مخصوص محل چاه را پیدا میکنند و سپس در صورت لزوم تخلیه چاه را انجام می دهند. در چاه هایی که تخلیه دیر تر انجام شود چاه آسیب می بیند و نیاز به لایروبی و ترمیم پیدا میکند که سرویس کاران لوله بازکنی کرج با تایید مشتری این کار را انجام می دهند.

هزینه تخلیه چاه در یزد چگونه است

برای تخلیه چاه چکار کنیم؟

بیشتر ویلا و ساختمان هایی که فاضلاب شهری ندارند با دغدغه تخلیه چاه فاضلاب مواجه هستند. اینکه چه زمانی و چگونه چاه تخلیه می شود برای بیشتر افراد سوال است. اینکه چه روشی یا چه اقدامی در خالی کردن چاه فاضلاب موثر هستند را باید به یک استاد کار حرفه ای بسپارید. تخلیه چاه اقدامی نیست که هر فرد بتواند شخصا آن را انجام دهد. لوله بازکنی در یزد ابتدا با دستگاه های دقیق محل چاه فاضلاب را دقیقا پیدا می کند سپس اقدامات لازم برای تخلیه را شروع می کند.

در بیشتر موارد پر شدن چاه با علائمی از قبیل انتشار بوی بد فاضلاب، نم و رطوبت اطراف چاه، انتشار حشرات موذی و … همراه است. البته برخی از علائم ممکن است ناشی از عیب در سیستم فاضلاب یا گرفتگی لوله ها باشد که تشخیص دقیق را باید به سرویس کار بسپارید.

حتما مطالعه کنید
انواع سیستم های لوله کشی ساختمان | مزایای لوله کشی استاندارد در ساختمان

در بیشتر مواردی که چاه ساختمان ها زود به زود پر می شود افراد به فکر حفر جای جدید هستند. در چنین مواردی حفر آن اصلا کارساز نیست و هزینه و وقت زیادی می طلبد. از این رو باید بعد از تخلیه عملیات تعمیر و بازسازی انجام شود تا چاه قدیمی احیا شود و زمان پر شدن آن طولانی شود. با این کار قدرت جذب خاک افزایش پیدا می کند و ممکن است تا مدتی طولانی نیاز به تخلیه نداشته باشد.

خدمات تخلیه چاه در یزد

دکتر لوله یزد مفتخر است تمام اقدامات مربوط به تخلیه چاه را به هموطنان مقیم یزد و شهرهای اطراف ارائه کند. خدمات با قیمت مناسب و با مشاوره رایگان انجام می شود. بخشی از خدمات مربوط به تخلیه چاه عبارتند از:

تخلیه کردن مکانیزه فاضلاب با استفاده از پمپ های لجن کش و ارتفاع زن

لایروبی و کف تراشی و ته زنی توسط تیم مجرب و حرفه ای

تشخیص محل درب و باز و بسته کردن درب و کلیه کارهای بنّایی مربوط به آن

تخلیه سپتینگ های لجن گیر و چربی گیر و منهول و لایروبی سپتیک

تشخیص ترکیدگی لوله در کرج نشت یابی لوله های آب در یزد

طوقه چینی و کول گذاری میله چاه

حفاری چاه های ارت

روش های چاه بازکن در یزد

برای انتخاب روش مناسب برای تخلیه چاه ابتدا باید شرایطی از قبیل مکان ، تشخیص ترکیدگی لوله، تشخیص گرفتگی لوله و … را در نظر بگیریم و سپس متناسب با آن، روش کاربردی را انتخاب کنیم.

لایروبی و حفر چاه کمکی

زمانی که ظرفیت چاه کم باشد زمان لازم برای دفع کافی ندارد و زود به زود پر می شود. در شرایط این چنینی چاه کمکی حفر می شود. البته این روش زیاد رایج نیست و تنها زمانی استفاده می شود که چاه اول ظرفیت و گنجایش دفع فضولات را داشته باشد اما زمان لازم را برای این کار را ندارد.

حتما مطالعه کنید
انواع پمپ های تخلیه چاه | پمپ لجن کش چه مزایا و کاربردی دارد

تخلیه به وسیله دستگاه مکنده یا ساکشن

با دستگاه ساکشن تخلیه چاه با سرعت بیشتری انجام می شود. در این روش یک کامیون با داشتن تانکرهایی با حجم بالا فضولات مکش شده از فاضلاب را انتقال می دهند.

لایروبی به وسیله پمپ آبکش

آبکش یا پمپ تخلیه چاه بیشتر برای لجن های چاه فاضلاب و فضولات داخل آن استفاده می شود.

تخلیه به وسیله پمپ لجن کش

قدیمی ترین روش تخلیه چاه، پمپ لجن کش است. با فرستادن پمپ به ته چاه، فضولات خرد شده و از طریق لوله ها و شیلنگ ها به داخل مخزن ماشین هدایت می شود.

آیا بعد از تخلیه چاه رسوب زدایی و لایروبی الزامی است؟

بعد از تخلیه چاه فاضلاب باید سرویس کار چاه را از نظر قدرت جذب خاک بررسی کند. در چاه های تازه حفر شده این مشکل کمتر دیده می شود. اما در مکان های قدیمی نیاز به رسوب زدایی و مرمت بیشتر است. چسبیدن رسوبات و فضولات به دهانه چاه باعث می شود تا قدرت جذب خاک کاهش پیدا کند و بعد از مدتی اصلا جذب نداشته باشد. در چنین شرایطی لوله بازکنی در یزد بعد از تخلیه چاه رسوب زدایی را هم انجام می دهد. رسوب زدایی قدیمی باید با احتیاط انجام شود. چون احتمال ریزش چاه وجود دارد. در صورت ریزش باید مرمت چاه هم انجام شود.

خدمات تخلیه چاه در یزد بصورت شبانه روزی

پیشگیری از پر شدن زود هنگام چاه

درست است که که سرویس کاران دکتر لوله یزد در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات خالی کردن چاه را با روش های پیشرفته انجام می دهند. اما بهتر است برخی از اقدامات انجام شود که از پر شدن زودهنگام جلوگیری شود. در شهرهای شمالی بارش زیاد باران باعث می شود تا چاه های فاضلاب سریع تر از حد معمول پر شوند و این مسئله قابل پیشگیری نیست. اما در شهرهای دیگر با کاهش مصرف آب می توان به کاهش فاضلاب هم کمک کرد.

حتما مطالعه کنید
نصب کردن لوله های زیر سینک ظرفشویی دوقلو

عمق چاه باید بنابر بر نیاز تعیین شود. بهتر است هر بار که تخلیه چاه صورت می گیرد عملیات لایه روبی هم انجام شود تا قدرت جذب خاک بالا برود.

زمان حفر چاه سعی کنید مکانی را به این کار اختصاص دهید که قدرت جذب خاک بالا باشد. در دکتر لوله یزد عملیات حفر در مکان مناسب و با امکانات مناسب انجام می شود.

اگر احساس می کنید که چاه فاضلاب پر شده است و نگران سر ریز شدن آن هستید باید با لوله بازکنی در یزد تماس بگیرید. این مجموعه به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی و سرویس دهی است. بهتر است همیشه قبل از پر شدن کامل اقدام به تخلیه آن کنید. تکنسین های ما تمام خدمات مربوط به این مشکل را انجام می دهند و با رسوب زدایی قدرت جذب خاک را بالا می برند و در صورت نیاز دورچینی و مرمت چاه انجام می شود.

About modir

Check Also

پمپ لجن کش چه کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه | پمپ لجن کش چه مزایا و کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه انواع پمپ های تخلیه چاه تولید شده اند که نسبت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت