نصب چاه بست توالت چه مزایایی دارد | فواید استفاده از چاه بست توالت

نصب چاه بست توالت چه مزایایی دارد

شیوه کار چاه بست توالت به این صورت است سنگینی فضولات باعث پایین آمدن دریچه خروج چاه بست شده و در نهایت فضولات به داخل چاه فاضلاب ریخته می‌شود.

یکی از رایج ترین انواع توالت ها توالت ایرانی است. توالت ایرانی در هر ساختمانی وجود دارد و در آن از سنگ توالت ایرانی استفاده شده است. دهانه بزرگ توالت ایرانی گرچه دارای سیفون است اما باعث می شود در موارد متعدد حشرات موذی نظیر سوسک از آن عبور کرده و از چاه فاضلاب به ساختمان راه پیدا کنند. این مشکل را چاه بست حل می کند.
در تمامی توالت های ایرانی قطعه پلاستیکی در دهانه آن قرار داد و شاید برای شما سوال باشد که این وسیله چیست و چه مزایایی دارد. با ما همراه بشوید .

این وسیله استوانه ای شکل که معمولاً دارای قطر 10 الی 11 سانتی متر است خاصیت فنری دارد و تنها در توالتهای ایرانی مورد استفاده می گیرد. در انتهای این قطعه پلاستیکی خروجی وجود دارد که کار تخلیه به چاه فاضلاب را انجام می دهد.

مزایای چاه بست توالت چیست

فواید استفاده از چاه بست توالت

جلوگیری از افتادن اشیا به چاه فاضلاب

یکی از فواید بسیار مفید و کاربری این وسیله این است که از افتادن وسایل و اشیا به داخل چاه فاضلاب جلوگیری میکند.

این مشکل ممکن است برای بسیاری از افراد افتاده باشد که وسایل قیمتی خود نظیر طلا و یا ساعت و اشیا دیگر در چاه فاضلاب شان افتاده باشد که این کار باعث دردسرهای زیادی از جمله نحوه خارج کردن این اشیا برای آنها میباشد.با وجود داشتن چاه بست بر روی دهانه سنگ توالت این مشکل برطرف خواهد شد و در صورت این اتفاق اشیا در این قسمت گیر خواهد کرد.

حتما مطالعه کنید
درآوردن وسایل از توالت | چگونه اشیا را از توالت در آوریم

همچنین چاه بست می‌تواند باعث جلوگیری از افتادن اشیای بزرگ تری مانند افتادن صابون در چاه شود که این امر باعث جلوگیری از گرفتگی لوله و عدم نیاز به تخلیه چاه و رفع گرفتگی لوله شود.

اگر تاکنون از این قطعه کاربردی استفاده نکرده اید و بدلیل گیر کردن وسایل در چاه فاضلاب دچار مشکل و گرفتگی شده اید با کارشناسان متخصص لوله بازکنی در یزد تماس گرفته تا در کمترین زمان مشکلات گرفتگی لوله های شما را برطرف نمایند.بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و ارسال کارشناسان در محل شما خواهیم بود.

جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع از چاه فاضلاب

وجود چاه بست توالت در دهانه چاه فاضلاب تا حد زیادی از انتشار بوی بد و نامطبوع از چاه به فضا خانه جلوگیری می‌کند. همچنین می‌تواند از انتشار گازهای نامطبوع و خطرناک‌تر که برای سلامتی مضر هستن تا حدود زیادی جلوگیری کند.

جلوگیری از ورود حشرات موذی مانند سوسک

یکی دیگر از فواید مهم و اساسی وجود چاه بست این است که از ورود حشرات موذی مانند سوسک به داخل دستشویی و خانه جلوگیری میکند .

پوشاندن فضولات و چاه فاضلاب

دیده شدن فضولات در دستشویی خوشایند نیست و بهتر است که این کار جلوگیری نمایید .وجود چاه بست باعث میشود که از دیده شدن فضولات جلوگیری بشود.

آیا چاه بست نیاز به تعویض دارد؟

زمانیکه چاه بست خاصیت فنری خود را از دست بدهد و یا یکی از موارد بالا را نداشته باشد نیاز است که تعویض بشود.

استفاده از چاه بست توالت چه فوایدی دارد؟

همانطور که گفته شد در همه توالت ها از سیفون استفاده می شود. سیفون لوله ای خمیده است که در زیر توالت قرار می گیرد. حالت سیفون طوری است که همیشه مقداری آب داخل آن باقی می ماند. این ویژگی سیفون باعث می شود حشراتی مثل سوسک نتواندن از داخل آن عبور کنند. اما همیشه هم اینطور نیست. بعضا دیده شده حتی در صورت وجود سیفون پر از آب هم سوسک ها وارد توالت می شوند. به نظر می رسد این دسته از سوسک ها توانایی عبور از آب را دارند.

حتما مطالعه کنید
انواع سیستم های لوله کشی ساختمان | مزایای لوله کشی استاندارد در ساختمان

در چنین حالتی بهترین کار برای جلوگیری از ورود سوسک ها به داخل توالت استفاده از چاه بست است. با صرف هزینه ای کم و خرید یک چاه بست می توانید از ورود سوسک ها به توالت و تخم گذاری آنها جلوگیری کنید. در این صورت دیگر نیازی به سمپاشی سوسک ها و کشتن هر روز آن ها نخواهید داشت. اما این تنها ویژگی مثبت چاه بست نیست.

در عین حال که چاه بست فواید زیادی دارد یک مشکل عمده دارد و آن در برخی از مدل های آن است که دریچه آن بسیار سفت است و به راحتی باز نمی شود. سفتی درب چاه بست باعث می شود فضولات روی چاه بست باقی مانده و به هیچ عنوان به سیفون هدایت نشوند.

استفاده از چاه بست توالت چه فوایدی دارد؟

آموزش نصب چاه بست توالت

برای نصب چاه بست در توالت نیاز نیست تا شما کار بسیار پیچیده‌ای را انجام دهید و فقط کافی است که درپوش قدیمی چاه توالت را به بیرون بکشید و چاه بست جدید خریداری شده را بر روی چاه قرار دهید. باید دقت کنید جای قرار گرفتن چاه بست باید بگونه ای باشد که یا به سمت چپ و یا راست سنگ توالت باز بشود که فضولات براحتی وارد چاه فاضلاب بشوند. دو نوع چاه بست توالت وجود دارد که یک نوع آن دایره و نوع دیگر آن به شکل بیضی است و تفاوت این دو مدل چاه بست فقط در ظاهر آن‌ها خواهد بود ولی کارایی آن‌ها هیچ تفاوتی با هم ندارد.

اگر سنگ توالت شما به شکل اریب باشد بهتر است که از چاه بست بیضی برای آن استفاده نمایید به این دلیل که بهتر با سنگ توالت چفت می‌شود و از ورود سوسک‌ها کاملاً جلوگیری می‌کند. اگر شما نیاز به آموزش نصب چاه بست دارید می‌توانید با متخصصین شرکت چاه بازکن یزد تماس حاصل نمایید.

حتما مطالعه کنید
رفع گرفتگی لوله با فنر فولادی | انواع متراژ فنرهای فولادی

About modir

Check Also

پمپ لجن کش چه کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه | پمپ لجن کش چه مزایا و کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه انواع پمپ های تخلیه چاه تولید شده اند که نسبت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت