سپتیک تانک چه کاربردی دارد | تخلیه سپتیک های فاضلاب

سپتیک تانک چه کاربردی دارد

سپتیک تانک نوعی از از تانکرهایی است که فاضلاب در آن جمع اوری میشود.این تانکرها بعد از مدتی پر میشود و نیاز به تخلیه و لایروبی دارد.در این زمینه باید با شرکت های چاه بازکن در یزد در تماس باشید.با ما همراه باشید تا در مورد نحوه خالی کردن سپتیک و لایروبی آن اطلاعات بیشتری به شما ارائه بدهیم.

در ساختمان های امروزی برای جمع آوری فاضلاب کمتر از سیستم چاه فاضلاب استفاده میکنند چون کاربرد سپتیک ها و نصب آن باعث شده تا کار تخلیه فاضلاب با سرعت بهتری انجام بشود.سپتیک تانک برای محیط زیست خطری ندارد ولی چاه فاضلاب میتواند برای آبهای زیرزمینی مشکل آفرین شده و انها را آلوده کند.البته هر دو روش باید قبل از پر شدن تخلیه بشود.

 تخلیه سپتیک تانک در یزد

سپتیک تانک بهترین روش برای جایگزینی چاه فاضلاب

بیشتر سپتیک ها برای محیط هایی استفاده میشود که به فاضلاب شهری دسترسی نداردند.البته برخی دیگر از سپتیک ها نیز به صورت خودکار فاضلاب ورودی خود را تخلیه می کند، و آب تمیز از ان خارج می شود. شما می توانید با خرید این نوع سپتیک ها تنها هر چند سال یکبار برای لایروبی سپتیک تانک و تخلیه آن اقدامات لازم را انجام دهید.

برای ذخیره سازی فاضلاب انسانی نیز میتوان از سپتیک تانک استفاده کرد .چون به طبیعت و محیط زیست آسیبی وارد نمیکند و همچنین از آب تصفیه شده نیز میتوان استفاده کرد.

یکی از نیازهای اصلی سپتیک ها تخلیه و لایروبی به موقع ان به شمار می رود. سپتیک تانک، چاه سپتیک و یا چربی گیر هر یک پس از مدتی پر می شوند و باید تخلیه و لایروبی شوند. اگر تخلیه و لایروبی انجام نشود مخزن سپتیک پر شده و امکان ورود فاضلاب در آن میسر نمی باشد.

حتما مطالعه کنید
روش های باز کردن لوله فاضلاب | چه عواملی باعث گرفتگی در لوله ها میشود

جهت تخلیه انواع سپتیک میتوانید با کارشناسان چاه بازکن در یزد در ارتباط باشید .در کمترین زمان در محل شما حاظر میشویم و با بهترین کیفیت تخلیه چاه فاضلاب شما را انجام میدهیم.

تخلیه سپتیک های فاضلاب

اگر سپتیک فاضلاب تخلیه نشود دیگر ظرفیت دریافت فاضلاب اضافه را نخواهد داشت و فاضلاب تولیدی از لوله ها و ورودی های فاضلاب بیرون خواهد زد. تخلیه این مخازن بوسله تانکرهای مکنده امکان پذیر می باشد.دکتر لوله یزد با داشتن تجهیزات پیشرفته چاه بازکنی اقدام به تخلیه چاه فاضلاب شما میکند.

لایروبی سپتیک تانک چگونه انجام میشود؟

بعد از اینکه سپتیک با تانکرهای مکنده بصورت تخصصی تخلیه شد نیاز هست تا اقدام بعدی یعنی لایروبی انجام بشود.در این قسمت درب سپتیک باز شده و نیرویی شرکت تخلیه چاه وارد سپتیک شده و با دستگاه های مخصوص اقدام به تراشیدن و لایروبی کردن لایه های فاضلاب میکند.با این کار سپتیک بطور کامل تخلیه شده و جای بیشتری برای فاضلاب خواهد داشت.در غیر اینصورت لجن ها و مواد زائدی که در کف مخزن هستن باعث ایجاد بوی نامطبوع،کاهش فضای فاضلاب و در نتیجه حجم اضافی فاضلاب خواهند شد.

تخلیه و لایروبی سپتیک توسط شرکت چاه بازکن

امروزه با توجه به این که استفاده از ابزارهای سپتیک مانند سپتیک تانک، چاه سپتیک، چربی گیر، لجن گیر، آشغال گیر در ساختمان ها رونق فراوانی یافته است نیاز به تخلیه و لایروبی آنها نیز رونق یافته است. برای تخلیه سپتیک ها و همچنین لایروبی آن حتما از نیروهای مختصص کمک بگیرید .اگر شما در منازل و ساختمان خود چاه سپتیک دارید میتوانید با کارشناسان دکتر لوله یزد تماس بگیرید.

حتما مطالعه کنید
درآوردن وسایل از توالت | چگونه اشیا را از توالت در آوریم

شرکتهای چاه بازکن با چه روشی سپتیک را خالی میکنند؟

شرکت تخلیه چاه در استان یزد با استفاده از تانکرهای 6000 و 12000 تایی مکنده و همچنین با استفاده از انواع پمپ های کف کش،پمپ ساکشن اقدام به تخلیه سپتیک های فاضلاب میکنند. تانکرهای مکنده فاضلاب به راحتی می توانند تمام فاضلاب درون سپتیک ها را به داخل تانکر انتقال دهند. شرکتهای تخلیه چاه با استفاده از تانکر مکنده کار تخلیه سپتیک را به پایان می رسانند.

مزایای استفاده از سپتیک تانک را نام ببرید

دفع بهداشتی فاضلاب های صنعتی و انسانی

صرفه بالای اقتصادی نسبت به روش های سنتی

و طبیعت حفظ سلامت محیط زیست

تخلیه آسان و بدون نیاز به تخریب کردن محل درب چاه فاضلاب

قابلیت نصب آسان در محل مورد نظر

همانطور که خدمت شما توضیح دادیم سپتیک تانک یک نوع مخزن ذخیره موقت فاضلاب است که باید در زمان پر شدن فاضلاب آن را تخلیه کرد و بعد از چندین مرحله که تخلیه شد رسوبات زیادی به دیواره های ان میچسبد که باید بصورت کف تراشی آنها را از بین برد چون در طولانی مدت باعث ایجاد لایه های رسوبی و کاهش حجم مخزن میشود.

تولید لایه های رسوبی که از فاضلاب صنعتی و فاضلاب انسانی تولید میشود به مرور باعث ایجاد بوی نامطبوع میشود .پس باید در زمان مقرر جهت جلوگیری از ایجاد بو و پر شدن سپتیک در جهت تخلیه آن اقدامات لازم را بعمل آورد.

نکات مهم در خصوص نگهداری سیستم سپتیک تانک

نکات مهم در خصوص نگهداری سیستم سپتیک تانک

با رعایت چندین نکته میتوان عمر سپتیک را افزایش داد .

حتما مطالعه کنید
رفع نم و رطوبت ساختمان | دلایل به وجود آمدن نم و رطوبت ساختمان

سپتیک را مرتبا بررسی و در زمان مقرر تخلیه کنید.

مهم‌ترین مرحله در نگهداری سپتیک مواد معدنی و دفع لجن موجود در آن بصورت مرتب است.اینکه سپتیک شما چند وقت یکبار نیاز به تخلیه دارد به اندازه مخزن،حجم آب مصرفی و مقدار جامدات بستگی دارد. این مخازن به صورت عادی هر دو تا سه سال توسط پمپ لجن کش باید خالی بشوند.

آب را به شیوه‌ای درست استفاده کنید

استفاده بی رویه از آب باعث سپتیک میشود زیرا خاک زیر سیستم باید تمام آب مورد استفاده در خانه را جذب کند . این امکان وجود دارد که آب اضافی ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، توالت، حمام یا آشپزخانه فرصت کافی برای جداسازی لجن و مواد دیگر نداشته باشد. هرچه آب کمتری وارد سپتیک شود، احتمال خرابی آن کمتر خواهد بود.

دفع مواد زائد جامد را به حداقل برسانید

بسیاری از مواد تجزیه نمی‌شوند و در نتیجه در مخزن سپتیک شما جمع خواهند شد. به هر طریق دیگری که می‌توانید این وسایل را دور بیاندازید. استفاده از برخی لوله‌های مخصوص مانند کاروگیت برای انتقال مواد بسیار مفید خواهد بود.روش های اتصال آن نیز می‌تواند روند انجام کارها را بسیار آسان‌تر کند.

مواد شیمیایی را از سپتیک دور نگه دارید

به هیچ وجه از مواد شیمیایی خانگی مانند بازکننده لوله، رنگ‌، سموم دفع آفات به داخل سپتیک استفاده نکنید. دفع نادرست مواد شیمیایی سمی بدین صورت برای محیط زیست بسیار مضر است و در طولانی‌مدت می‌تواند مشکلات زیادی را از لحاظ سلامت جمعی به وجود آورد.

About modir

Check Also

پمپ لجن کش چه کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه | پمپ لجن کش چه مزایا و کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه انواع پمپ های تخلیه چاه تولید شده اند که نسبت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت