تخلیه چاه فاضلاب با چه روش هایی انجام می شود

تخلیه چاه فاضلاب با چه روش هایی انجام می شود

تخلیه چاه فاضلاب یکی از خدماتی است که توسط شرکت دکتر لوله یزد به مشتریان عزیز ارائه می گردد. اینکار برای ساختمان هایی انجام می شود که به سیستم فاضلاب شهری متصل نمی باشد. در شهر های بزرگ مانند تهران بسیاری از ساختمان های محله های قدیمی فاقد سیستم فاضلاب شهری می باشند.

در نتیجه در مجاور این ساختمان ها و یا در زیر آن ها انباری های چاه مانند وجود دارند. تمام فاضلاب و مواد زائد ساختمان از طریق لوله کشی فاضلاب به این چاه می ریزند. در نتیجه این چاه به مرور زمان پر می شود و نیاز به تخلیه دارد. در ادامه می خواهیم به طور مفصل به تخلیه چاه فاضلاب بپردازیم.

خدمات لوله بازکنی در یزد

تخلیه چاه فاضلاب در یزد

همان طور که از نام آن پیداست، تخلیه چاه به منظور خالی کردن چاه های فاضلاب به منظور پاکسازی آن ها صورت می گیرد. سیستم این چاه ها این گونه است که فاضلاب ساختمان از تمامی نقاط خانه به وسیله لوله ها به این چاه می ریزند. مایعات فاضلاب جذب خاک زمین می شوند و فضولات جامد در آن باقی می مانند.

همچنین چاه هایی که زیر ساختمان ها وجود دارند، به مرور زمان پر می شوند و فاضلاب ها جایی برای تخلیه شدن ندارند. در این مواقع باید عمل تخلیه چاه فاضلاب در استان یزد توسط شرکت های حرفه ای صورت گیرد. شرکت دکتر لوله یزد با تکیه بر دانش، تجربه و بروز ترین تجهیزات خود عمل تخلیه را به روش های گوناگونی انجام می دهد.

حتما مطالعه کنید
گاز فاضلاب چگونه به وجود می آید

چگونه بفهمیم چاه فاضلاب به تخلیه چاه احتیاج دارد؟

زمان تخلیه چاه برای هر چاه فاضلابی متفاوت می باشد و زمان بخصوصی برای تخلیه کردن آن وجود ندارد. برخی از افرادی که در ساختمان خود دارای چاه فاضلاب هستند این سوال برایشان پیش می آید که چگونه بفهمیم چاه فاضلاب به تخلیه احتیاج دارد.

1) از پر رنگ ترین نشانه های پر شدن چاه فاضلاب می توان به گرفتگی لوله های فاضلاب اشاره کرد. هنگامی که چاه پر می شود، سطح فاضلاب داخل آن بالا آمده و وارد لوله ها می شود. در این زمان ما شاهد پس دادن فاضلاب توسط لوله های فاضلاب خواهیم بود. ممکن است از سوراخ های کاسه توالت، حمام و آشپزخانه فاضلاب بیرون بیاید. اگر مشکل از طریق لوله بازکنی حل نشود نتیجه می گیریم که چاه ساختمان به تخلیه احتیاج دارد.

2) از علائم دیگر پر شدن چاه فاضلاب می توان به بوی نامطبوع فاضلاب اشاره کرد. هنگامی که چاه پر شود، بوی نامطبوع شدیدی در بخش های خانه مانند توالت و آشپزخانه استشمام می شود. بوی نامطبوع می تواند هشداری برای تخلیه هر چه زودتر چاه فاضلاب باشد.

3) مشاهده جانور های مزاحم مانند سوسک در داخل توالت، حمام و آشپزخانه می تواند نشان دهنده بالا آمدن سطح فاضلاب و پر شدن چاه باشد. پس اگر به طور ناگهانی شاهد حشرات موزی بودید باید به چاه فاضلاب خود شک کنید.

روش های رایج تخلیه چاه فاضلاب

برای چاه بازکن در یزد روش های گوناگونی وجود دارند. پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که تجهیزات زیادی برای آسان تر کردن تخلیه چاه به کار گرفته شوند. در گذشته اما این کار تنها توسط نیروی انسانی انجام می شد. یعنی فردی به داخل چاه فاضلاب می رفت و اقدام به تخلیه کردن آن از طریق سطل یا هر وسیله دیگری می کرد. اما این کار بسیار زمان بر بود. همچنین خطرات زیادی نیز برای فردی که این کار را انجام می داد وجود داشت. خوشبختانه امروزه این کار به صورت کامل توسط دستگاه ها انجام می شود.

حتما مطالعه کنید
برای تخلیه چاه چه اقداماتی لازم است

انواع روش های تخلیه چاه فاضلاب

دستگاه مکنده و ساکشن
پمپ لجن کش
پمپ آبکش
حفر چاه کمکی

خالی کردن چاه باید با دانش کامل و تجهیزات مخصوص خود انجام شود. شرکت لوله بازکنی در یزد کار تخلیه چاه فاضلاب ها در کم ترین زمان انجام می دهد. برای مشاوره و گرفتن وقت با شماره تماس های داخل سایت ما تماس حاصل فرمایید.

تخلیه چاه فاضلاب با استفاده از مکنده

تخلیه چاه فاضلاب با استفاده از دستگاه های ساکشن از جدید ترین راه های تخلیه کردن چاه می باشد. در این روش از تجهیزات گسترده ای استفاده می شود. شیلنگ های پلاستیکی، بست های فلزی، تانکر تخلیه و دستگاه مکنده جز این تجهیزات می باشند. شیلنگ هایی که در این روش به کار می روند باید دارای استقامت بالایی در برابر فشار های وارده باشند.

زیرا دستگاه مکنده با فشار بالایی فاضلاب را به داخل تانکر هدایت می کند و اگر لوله های مورد استفاده بی کیفیت باشند، تمام زحمات هدر می رود. در این روش یک طرف لوله ها به دستگاه مکنده و یک طرف دیگر به داخل چاه هدایت می شود. با روشن شدن دستگاه مکنده فاضلاب داخل چاه از طریق لوله ها به داخل تانکر هدایت می شود. این تانکر ها در گنجایش های 6، 8، 10 و 12 هزار لیتری وجود دارند. برای تخلیه کردن چاه های بزرگتر باید از گنجایش های بالاتر استفاده کرد.

تخلیه چاه فاضلاب با استفاده از پمپ لجن کش

چاه بازکن در یزد از پرکاربرد ترین روش ها برای خالی کردن چاه می باشد. در این روش نیز از دستگاه مکنده استفاده می کند. پمپ لجن کش می تواند وارد چاه فاضلاب شده و با حرکات خود باعث خرد شدن و ریز شدن فضولات سخت و جامد شود. این کار باعث آسان تر شدن روند تخلیه می گردد. سپس فضولات و فاضلاب مربوطه به وسیله دستگاه مکنده به داخل تانکر منتقل می شوند.

حتما مطالعه کنید
سپتیک تانک چه کاربردی دارد | تخلیه سپتیک های فاضلاب

هزینه تخلیه چاه فاضلاب در یزد

لایروبی چاه به روش حفر چاه کمکی

این روش جز پر هزینه ترین روش های لایروبی چاه می باشد. از این روش زمانی استفاده می شود که چاه فاضلاب پر نشده باشد اما کارکرد آن دچار اختلال شده باشد. همچنین برخی از چاه های فاضلاب کوچک هستند و ظرفیت کمی دارند. همین باعث پر شدن زود به زود آن ها می شود. به منظور رفع این مشکل در مجاور چاه اصلی، یک چاه دیگر حفر می کنند. سپس با استفاده از لوله های مخصوص میان چاه اصلی و چاه کمکی ارتباط برقرار می کنند. در نتیجه فشار داخل چاه اصلی کاهش می یابد.

چاه بازکن به کمک پمپ آبکش

لایروبی فاضلاب با استفاده از پمپ آبکش جهت خالی کردن آب درون چاه فاضلاب صورت می گیرد. اگر کارکرد چاه درست باشد باید آب اضافی فاضلاب جذب خاک زمین اطراف چاه شود. اما اگر بنا به هر دلیلی این جذب آب توسط خاک انجام نگیرد باعث سریع شدن روند پر شدن چاه می شود. استفاده از پمپ آبکش در این مواقع کارساز خواهد بود.

About modir

Check Also

پمپ لجن کش چه کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه | پمپ لجن کش چه مزایا و کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه انواع پمپ های تخلیه چاه تولید شده اند که نسبت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت