نکات مهم برای لوله کشی فاضلاب | طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان

نکات مهم برای لوله کشی فاضلاب

نکات مهم برای لوله کشی فاضلاب می تواند به افرادی که قصد لوله کشی منازل خود را دارند کمک زیادی کند تا ساختمان خود را با تاسیسات فاضلاب بسیار ایمنی مجهز نمایند و از بروز مشکالات احتمالی در ساختمان خود جلوگیری کنند. به همین دلیل است که آشنایی با این شرایط از اهمیت بالایی برای افراد برخوردار است.

همه ساختمان‌ های اداری یا مسکونی برای اینکه آب های آلوده خود را خارج کنند نیاز به یک سیستم لوله کشی فاضلاب دارند.با ما همراه باشید تا با مجهزترین شرکت خدمات لوله بازکنی در استان یزد بهترین راه کارها را خدمت شما ارائه بدهیم.

سیستم فاضلاب ساختمانی

تجهیزات فاضلاب ساختمانی از دو بخش لوله آب فاضلاب و سیستم تهویه تهیه شده است. لوله آب فاضلاب بصورت بالا به پایین نصب میگردد که کاربرد ان در ساختمان انتقال مواد از داخل ساختمان به چاه فاضلاب است. این لوله ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند که باعث میشوند مواد با سرعت بالاتری وارد چاه بشود .

نصب صحیح لوله کشی فاضلاب

لوله های هواکش

لوله های هواکش قسمت دیگر سیستم فاضلاب ساختمانرا تشکیل میدهند. این لوله ها جهت تهویه در کنار لوله های فاضلاب ایجاد میشوند تا از بوی بد فاضلاب

جلوگیری کنند.نکته مهم دیگر در مورد این لوله ها این است به تخلیه و حرکت مواد درون فاضلاب کمک نماید و برای این منظور به تولید فشار هوا و جریان می پردازد.

نصب نادرست این لوله ها باعث میشود که بوی نامطبوع وارد ساختمان بشود پس در اجرای آن حتما از کمک متخصصین لوله کشی فاضلاب استفاده کنید .در تمام مناطق استان یزد با بهترین تجهیزات و کارشناسان بصورت شبانه روزی در خدمت شما هستیم.

طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان

فهرست مطالب

حتما مطالعه کنید
نصب چاه بست توالت چه مزایایی دارد | فواید استفاده از چاه بست توالت

در اجرای لوله کشی فاضلاب رعایت کردن شیب مناسب یکی از مهمترین نکات است که باید به آن دقت شود. هر گونه اشتباه در اجرای آن با مشکلات زیادی در سیستم لوله کشی مواجه خواهد شد. اگر لوله کشی فاضلاب طوری تنظیم بشود که شیب آن بیشتر از حد استاندارد باشد سرعت ورود فضولات به داخل لوله زیاد میباشد

و این موضوع باعث عبور آب از لوله و احتمال اینکه ذرات جامد در مسیر لوله ها باقی بماند زیاد است که باعث گرفتگی لوله ها میشود.

اگر شیب کمی برای سیستم لوله ها در نظر بگیریم جریان ورود مواد با کندی و اخلال انجام میشود و لوله‌ها دچار گرفتگی خواهند شد.

پس بهترین و استاندارد ترین شیب نرمال در اجرای لوله کشی فاضلاب حدود (۰ تا ۵ درصد) است و معمولاً در اغلب موارد با شیب ۲ درصد اجرا می‌شود.

بهترین راه ها برای سیستم لوله کشی فاضلاب

سیستم لوله کشی فاضلاب و مراقبت آن از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است. باید در جریان باشیم که سیستم لوله کشی را به افراد متخصص بسپاریم تا با تجهیزات مورد نیاز و کیفیت بالا لوله کشی را انجام بدهند. لوله های فاضلاب باید با کمک دیگر مصالح محافظت گردد تا از بروز آسیب به آنها جلوگیری بشود.

اغلب با قرار دادن مقوا در زیر لوله ها میتوان از بروز آسیب به آنها جلوگیری کرد.

قرار گرفتن لوله ها در مسیر نور مستقیم خورشید باعث پوسیدگی آنها میشود پس نیاز است که از عایق پشم شیشه جهت آسیب و پوسیدگی آنها استفاده کنیم.

حتما مطالعه کنید
روش های تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

همچنین مهندس ناظر در ساختمان باید مسیر لوله کشی را با کمک ملات سبک بپوشاند تا تست تایید لوله کشی صحیح نتیجه مثبتی را به همراه داشته باشد و لوله ها به مرور زمان آسیب نبیند.

یخ زدگی لوله ها یکی از اتفاقاتی است که در فصول سرد ممکن است پیش بیاید که در این صورت نیاز است بعد از نصب لوله کشی آب کل سیستم باید تخلیه شود.

در غیر اینصورت باید از آب نمک استفاده نمود تا اگر قسمتی از آب در لوله های فاضلاب باقی ماند،احتمال یخ زدگی کاهش پیدا کند.

بهترین مسیر لوله کشی در کف زمین و بصورت افقی می باشد تا با دیگر لوله ها یا مسیرها تداخل ایجاد نشود،بعنوان مثال اگر لوله کشی در سقف ساختمان انجام شود

باید محل تقاطع دو دیوار برای ورود لوله فاضلاب به دستشویی و حمام به عنوان مسیر عمودی انتخاب گردد زیرا در غیر این صورت نصب وسایل بر روی دیوار می تواند به لوله های فاضلاب آسیب برساند.

نصب صحیح لوله کشی فاضلاب

ممکن است زمانی بخواهید نصب صحیح لوله کشی ساختمان که انچام دادید را تست کنید،برای اینکار بهتر است از محلول آب نمک استفاده کنید.

به این منظور 20 گرم نمک را تنها در یک لیتر آب حل کنید و برای تست سیستم گرمایش و سرمایش فشار آب داخل آن را مورد بررسی قرار دهید که باید از هوا با فشار 8 بار بهره بگیرید.

نکات لازم در اجرای لوله کشی فاضلاب

لازم است که در اجرای لوله کشی فاضلاب نکات زیر را به یاد داشته باشید:

قبل از اجرای لوله کشی بررسی کنید که لوله ها دچار پوسیدگی یا شکستگی نباشند چون بررسی این دو مورد مهم بعد از نصب و اجرا کار بسیار سختی است و هزینه زیادی رابه شما تحمیل خواهد کرد.

حتما مطالعه کنید
علت بوی نامطبوع فاضلاب و روش های رفع آن

برای استحکام اتصالات حتما از یک بست قوی استفاده کنید.

استفاده از چسب های قوی و مخصوص برای اتصال لوله ها بهم دیگر

به این نکته مهم توجه کنید که تجهیزات استاندارد در نتیجه کارتان از اهمیت بالایی برخوردار است پس دنبال هزینه ارزان برای لوله و اتصالات خود نباشید چون در کیفیت کار شما تاثیر منفی میگذارد.

استفاده از هواکش برای نصب در تمامی سیفون ها

عدم استفاده از لوله های جنس گالوانیزه در لوله کشی کف ساختمان

قبل از نصب لوازم بهداشتی ساختمان حتما تست لوله کشی را انجام بدهید

هزینه اجرای لوله کشی فاضلاب

استفاده از سیستم تهویه برای خارج شدن گازها باید تا بالاترین نقطه ساختمان امتداد داشته باشد.

این کار، هم به تهویه هوا در لوله‌ها فاضلاب کمک می‌کند و هم با ایجاد جریانات و فشار هوا در لوله‌های فاضلاب به تخلیه فضولات درون لوله کمک می‌کند.

باید بدانید عدم نصب درست هواکش باعث ایجاد بوی نامطبوع در محیط ساختمان بشود.

دریچه‌های بازدید، باید طوری نصب شود که امکان دسترسی به آن در هر زمان امکان‌پذیر باشد.

نصب سیفون در سیستم لوله کشی باعث میشود تا همیشه مقداری آب در آن وجود داشته باشد و از خشک شدن لوله ها جلوگیری کند همچنین حشرات و بوی نامطبوع نمی‌توانند به راحتی وارد محیط ساختمان شما شوند.

بهترین زمان برای لوله کشی فصول بهار یا تابستان است چون در فصل سرما لوله ها دچار یخ زدگی و ترکیدگی میشوند.

ما در شرکت لوله بازکنی یزد بصورت شبانه روزی با اعزام بهترین نیروهای تاسیساتی آماده ارائه خدمات به شما همشریان عزیز می باشیم.

About modir

Check Also

پمپ لجن کش چه کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه | پمپ لجن کش چه مزایا و کاربردی دارد

انواع پمپ های تخلیه چاه انواع پمپ های تخلیه چاه تولید شده اند که نسبت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت